Grafika komputerowa bardziej współcześnie

Komputery SGI zostały wykorzystane do stworzenia jednego z pierwszych w pełni komputerowo generowanych filmów krótkometrażowych w Pixar. Dzisiaj, system Apple Macintosh pozostaje jednym z najbardziej popularnych twórców grafiki komputerowej, grafiki dla pracowni projektowych i firm.

W 1990, obraz 3D stał się głównym źródłem zainteresowania w branży grafiki komputerowej, co pobudziło kinowe aplikacje graficzne. Zostały wówczas wprowadzone normy VGA oraz SVGA i od tego czasu na komputerach osobistych można łatwo wyświetlić fotorealistyczne obrazy i filmy. Dzięki rosnącej popularności gier, multimediów i animacji 3D, grafika stała się bardzo popularna. W 1996 r. powstała jedna z pierwszych gier 3D, Quake.
W 1995 w kinach pojawił się „Toy Story”, pierwszy pełnometrażowy film generowany na podstawie komputerowej animacji. W 2001 r., została wydana wydajna karta graficzna z serii GeForce sprzętu komputerowego NVIDIA. Obecnie mamy dostępnych miliony aplikacji, metod graficznych, obrazów animowanych, co wskazuje, że dziedzina grafiki jest cały czas w prężnym rozwoju. Powstają kolejne bardzo ciekawe i użyteczne projekty.