Historia grafiki komputerowej

Dziedzina grafiki komputerowej została opracowana stosunkowo niedawno wraz z rozwojem techniki cyfrowej komputera. W 1959 roku w MIT Lincoln Laboratorium w komputerze TX-2 zrodziła się pierwsza interaktywna grafika komputerowa.

Już w połowie 1960 roku duże korporacje, takie jak TRW, Lockheed, General Electric i Sperry Rand, rozpoczęły badania na rzecz rozwoju pewnych ciekawych rozwiązań w grafice komputerowej.
Jako pierwszy na rynku grafiki komputerowej został udostępniony IBM 2250 terminal graficzny.

W 1969 roku Stowarzyszenie Computing Machinery (ACM) rozpoczęło wdrażanie sporych inwestycji w graficzne i interaktywne techniki (SIGGRAPH), a także wspieranie tworzenia i rozpowszechnianie informacji na temat grafiki komputerowej i technik interaktywnych. Zakres działania SIGGRAPH obejmowały symulacje i modelowanie, generowanie komputerowo sztuki cyfrowej analizy ruchu, edycji tekstu i kompozycji, kartografii, map, komputerowego.